حافظ شیراز

حافظ شیراز,شهر شیراز,اشعار حافظ ,همراه باشاعران ونویسندگان

حافظ شیراز

حافظ شیراز,شهر شیراز,اشعار حافظ ,همراه باشاعران ونویسندگان

محمد حسین بهجت تبریزی ، استاد شهریار

میلاد امام هادی  علیه السلام مبارک

روز شعروادب فارسی ویاد وخاطره استاد محمد حسین شهریار گرامی باد


محمد حسین بهجت تبریزی ، استاد شهریار - تحقیق فارسی عمومی

قیمت: 4500 تومان

در این مطلب به زندگی و آثار محمد حسین بهجت تبریزی ( استاد شهریار )پرداخته ایم.

فارسی عمومی


این مطلب شامل این قسمت ها است:

    زندگینامه
    سیری در آثار
    اشعار ولایی
    ویژگی سخن
    سبک شناسی آثار
    روز ملی شعر و ادب
    منابع تحقیق



فرمت فایل: DOC (ورد 2003) قابل ویرایش
تعداد صفحات: 18

خرید        سوال از فروشنده


تاثیر قرآن و حدیث در ادب فارسی

تاثیر قرآن و حدیث در ادب فارسی

قیمت: 15,000 تومان

توضیحات دانلود

فایل صوتی صدای پای اب (سهراب سپهری)باصدای خسرو شکیبایی در3 بخش

فایل صوتی صدای پای اب (سهراب سپهری)باصدای خسرو شکیبایی در3 بخش

قیمت: 2,900 تومان

توضیحات دانلود

تاریخ ادبیات و سبک شناسی )رشته زبان و ادبیات فارسی)

تاریخ ادبیات و سبک شناسی )رشته زبان و ادبیات فارسی)

قیمت: 5,500 تومان

توضیحات دانلود

پژوهش زن در خلال شاهنامه فردوسی

پژوهش  زن در خلال شاهنامه فردوسی

قیمت: 2,000 تومان

توضیحات دانلود

خواجه شمس الدین محمد حافظ 23

خواجه شمس الدین محمد حافظ 23

قیمت: 3,000 تومان

توضیحات دانلود

سیمای جامعه ایران در اشعار محتشم کاشانی

سیمای جامعه ایران در اشعار محتشم کاشانی

قیمت: 7,500 تومان

توضیحات دانلود

شرح حالی از مولوی

شرح حالی از مولوی

قیمت: 450 تومان

توضیحات دانلود

یادداشتی از دکتر محمد رضا شفیعی کدکنی درباره تخلص

یادداشتی از دکتر محمد رضا شفیعی کدکنی درباره تخلص

قیمت: 1,000 تومان

توضیحات دانلود

آموزش نی نوازی - اموزش تصویری و گام به گام

آموزش نی نوازی - اموزش تصویری و گام به گام

آموزش جامع تصویری نی

آموزش نی نوازی

 

سری جدید با پکیج جدید

 

مجموعه ای کاملا فارسی و قدم به قدم

 

به سادگی نی زدن را فرابگیری

 

حدود 7 ساعت آموزش بی نظیر چند رسانه ای " نی "!

 

نی را از ابتدا زیر نظر مجرب ترین اساتید در منزل بیاموزید.

 

به همین سادگی به یک نوازنده قهار تبدیل شوید !

 

قابل اجرا در تمام DVD Player های خانگی و کامپیوتر ها

 

2 DVD کاملا اورجینال و در بسته بندی شکیل (همانند تصویر باکس زیر ) !

 

آموزش داده شده توسط استاد محمد عابدینی

 

تقدیم به تمام علاقمندان دنیای زیبای موسیقی به ویژه ساز " نی" !!

 

آموزش نی نوازی

 

خرید پستی ۀموزش نی نوازی

 

 سفارش پک اورجینال آموزش جامع تصویری" نی "

قیمت پشت جلد مجموعه 17500 تومان است.

پکیج دو DVD اورجینال - به قیمت 17500 تومان

 

در هرکجای کشور که هستید تنها با چند کلیک ساده این محصول را خرید نمایید

و پس از دریافت وجه را به مامور پست بپردازید !

این محصول دارای پشتیبانی کامل خرابی می باشد !!

آموزش نی نوازی 

 

عناوین آموزش ساز نی :
طرز نشستن – نفس گیری و تولید صدا
طرز دست گرفتن و ایجاد صداهای : بم – اوج – غیث – پس غیث – بم نرم
معرفی نت ها و نامگذاری سوراخ های ساز
اجرای شماره 1
تئوری موسیقی
دستگاه شور : گوشه کرشمه – رهاب
گوشه چهار باغ – کرد بیات – حجاز و ...
گوشه عشاق و فرود به شور
آواز کرد بیات – گوشه مهربانی – گوشه شهابی
گوشه طوسی – تصنیف و چهار مضراب
آواز افشاری – گوشه عراق – تصنیف رشید خان و ...

آواز ابوعطا – گوشه یتیمک – تصنیف آمان
آواز دشتی – گوشه – گوشه چوپانی – دیلمان – زرد ملیجه ...
دستگاه همایون : گوشه چکاوک – نغمه – بیداد – شوشتری ...
دستگاه نوا : گوشه گوشت – نکیسا – نی نوا
دستگاه اصفهان : گوشه ساقی نامه – موسی اسحاقی – منصوری
دستگاه ماهور : گوشه شکسته – دلکش – رقص پروانه ...
دستگاه سه گاه : گوشه زابل – گوشه جو
آشنایی با استاد

 

 

آموزش نی نوازی

 

خرید پستی ۀموزش نی نوازی

 

سفارش پک اورجینال آموزش جامع تصویری" نی "

قیمت پشت جلد مجموعه 17500 تومان است.

پکیج دو DVD اورجینال - به قیمت 17500 تومان

 

در هرکجای کشور که هستید تنها با چند کلیک ساده این محصول را خرید نمایید

و پس از دریافت وجه را به مامور پست بپردازید !

این محصول دارای پشتیبانی کامل خرابی می باشد !!

 

معرفی ساز نی :

نی، از سازهای بادی ایرانی است و جزو سازهای بادی می‌باشد.
نی ایرانی بر چند نوع است: دوزله، قره نی، نای هفت بند و ...
نای هفت‌بند از گیاه نی ساخته می‌شود و طوری آن را می‌برند که از سر تا ته آن شامل هفت بند شود. نی هفت‌بند یا به اصطلاح نی متشکل از ۵ سوراخ در جلو و یک سوراخ در پشت آن است که توسط انگشتان دوم و چهارم از یک دست و انگشتان اول تا چهارم از دست دیگر پوشیده می‌شوند. وسعت صدای آن به ۳ اکتاو و چند صدا می‌رسد. ۵ صدای بم(۱)، بم نرم (1p یا 1 piano )، زیر، غیث و پس غیث (تا فا) دارد که نت Si در صدای بم آن روی نی وجود ندارد و نوازندگان آن را با لب می‌نوازند.
به طور کلی نی را با جا گرفتن بین دو دندان نیش و گرد کردن زبان در پایین و پشت آن می‌نوازند اما اساتیدی همچون جمشید عندلیبی زبان را در بالا می‌گذارند.
برعکس سازهای دیگر، نی کوک ندارد و برای کوک‌های مختلف سازهای متفاوت ساخته می‌شود. به طوری کهDo بلندترین و Do با ۷ فاصله کوتاهترین نی هستند. کوک نی به معنی بم‌ترین صدایی است که از خود بروز می‌دهد، مثلاً کوک Sol در حالت دست بسته (وقتی تمام سوراخ‌ها پوشیده باشند) هارمونیک Sol دارد.

 

لیست کامل مجموعه های اموزش موسیقی را با کلیک روی بنر های زیر مشاهده کنید

آموزش موسیقی,اموزش تار,اموزش ساز,آموزش ارگ,آموزش گیتار

در کل شیوه نی‌نوازی به دو گونه نایب اسدالله و کسایی است. از اساتید می‌توان حسن کسایی، حسین عمومی، جمشید عندلیبی، محمد موسوی، حسن ناهید و محمد علی کیانی نژاد را نام برد.

نی به عنوان تنها ساز رسمی بادی موسیقی ما، سازیست که قابلیت تولید دو نوع صدای کاملا متفاوت از هم را دارد. در سازهای بادی موسیقی کلاسیک معمولا برای تغییر رنگ صدایی از وسیله ای به نام سوردین استفاده میکنند که بنا به نظر آهنگساز از این وسیله برای بیان بهتر حالت اجرای یک قطعه استفاده میشود. سوردین وسیله ای است که در ساز قرار می دهند و باعث می شود صدای ساز به نحوی محسوس تغییر کند، به طوریکه اگر شنونده ای که با این وسیله و کاربرد آن آشنا نباشد، تصور می کند این صدا از سازجدیدی تولید می شود . 

در سازهای ایرانی این وسیله تعریف نشده و این سازها با رنگ طبیعی خود اجرا میشوند که صرفا یک نوع صداست. مثلاً ساز تار دارای صدای مشخص و متمایز از سازهای دیگر است که نوازندگان این ساز صرفا با همان صدای مشخص به نوازندگی میپردازند و در ارکسترهای مختلف و در تکنوازیها شاهد صدای تعریف شده ی تار هستیم . 

البته هر نوازنده ای بنا به خلاقیت خود به وسیله تغییر درتکنیک نوازندگی سعی میکند صدای ساز خود را کمی متفاوت نشان دهد. برای مثال میتوان به جابجا کردن زاویه و فرم مضراب توسط نوازنده ی تار اشاره کرد که در نهایت نیز تغییر بنیادی در صدای ساز به این طریق صورت نمی پذیرد. مثال دیگر را میشود در نوازندگی تار با ناخن زد که آن هم فقط یک رنگ صدایی خاص است و با تغییر در دو صدای نی کاملا متفاوت است . 

صداهای شاخص نی دو نوع است. صدای اول یا همان بم که معمولا مردم صدای نی را در این فرم می شناسند. صدای دوم یا همان بم نرم است. این صدا بر اساس طبقه بندی ای که سابقا" به دلیل عدم وجود نت "سی" وجود نداشته و معمولا در گذشته "بم نرم" را جزو سه صدای اصلی (براساس طبقه بندی صدایی قدیم) قرار نمیدادند ولی با تغییراتی که در ساختمان نی از سالها پیش توسط دکتر حسین عمومی در نی بوجود آمده و نت "سی" به نی افزوده شده، باید صدای اوج و غیث را در امتداد بم نرم قرار دهیم. صدای بم صدایی است با حجم صوتی بالا نسبت به اصوات دیگر نی اعم از اینکه به صورت لبی نواخته شود یا دندانی . 


امروزه هنرجوی نی، میبایست ابتدا با این صدا، نوازندگی را شروع کنند. چون هنگامی که هنرجو سعی در تولید صدا از نی می کند، صدایی دورگه از ساز خارج میشود که هم شامل صدای اول(بم) و هم شامل فواصل بالای صدای دوم (همان صدای اوج و غیث سابق) است. توضیح آنکه بر اساس طبقه بندی جدید، صدای "بم نرم" از چهار رجیستر صدایی تشکیل شده است : رجیستر اول، از نت "سی" (روی خط دوم حامل با کلید فا) شروع و تا "لا" (روی خط پنجم حامل با کلید فا) ادامه دارد. رجیستر دوم، یا همان صدای اوج سابق، از نت "سی" بالای خط حامل با کلید فا شروع و تا نت "لا" (بین خط دوم و سوم حامل با کلید سل) ادامه دارد . 

رجیستر سوم، یا همان صدای غیث سابق، از نت "سل" (روی خط دوم حامل با کلید سل) شروع و تا نت "می" (بین خط چهارم و پنجم حامل با کلید سل ) ادامه دارد . رجیستر چهارم، یا همان صدای پس غیث سابق، از نت "دو" (روی خط سوم حامل با کلید سل) و تا نت "فا " (روی آخرین خط حامل با کلید سل) ادامه دارد . 


لازم به ذکر است که نی توانایی اجرای نت "سل" بالای خط حامل با کلید سل را هم دارد ولی بخاطر مشقاتی که اجرا کردن این نت دارد و نیز صدای نه چندان شفاف ، اکثر نوازندگان نی از اجرای این نت صرف نظر میکنند. برای اجرای این نت میبایست، خود ساز این قابلیت را داشته باشد که میزان هوا، زاویه دمیدن و فرم دهان و زبانی که مخصوص این نت است میباشد را تبدیل به صدا کند. (توضیحات بیشتر در رابطه با طریقه تولید صدای شفاف در رجیسترهای بالای صدای بم نرم در مقالات آتی داده خواهد شد .) 

اگر در این حالت مربی او سعی کند صدای ساز هنرجو را به نحوی بسازد که صدای دوم تولید شود چند اشکال پیش میاید . 

اول اینکه هنرجو در ابتدا نمیتواند بین رجیستر صدایی دوم و سوم بم نرم، تفاوتی را حس کند، مگر گوش موسیقایی او قوی باشد که اغلب اینگونه نیست و این باعث میشود بسا مدتی فرد سعی کرده، صدای دوم را از نی درآورد ولی درعمل صدای سوم یا حتی چهارم را تولید می کرده و خود متوجه این موضوع نبوده. زیرا در اوایل نوازندگی، فرد نفس خود را نمی تواند به خوبی کنترل کند و معمولا هوا را با فشار زیاد و نوسان بالا وارد نی میکند .

ولی درصدای بم به علت حجم زیاد این صدا، تبدیل رجیستر اول به رجیسترهای بعدی بم به نسبت بم نرم مشلکتر است و نیاز به فشار بیشتری برای دمیدن دارد،در این حالت نوازنده مبتدی بهتر میتواند روی صدای اول برای کنترل یکنواخت کردن دمیدن مانور دهد . 

صدای بم نیز به مانند صدای بم نرم، از چهار رجیستر صدایی تشکیل شده و صرفا" رجیستر اول آن که همان صدای شاخص نی است قابل استفاده میشود و رجیستر های دیگر آن به دلیل نویز زیاد کار برد آنچنانی ندارد . 


البته نت های ابتدایی رجیستر دوم به دلیل اینکه شباهت زیادی با صدای اصلی بم دارند، میتوان از آنها برای امتداد رجیستر اول بم تا یک اکتاو و نیم، یعنی از نت " سی" (روی خط دوم حامل با کلید فا) تا نت "فا" (بین خط اول و دوم روی کلید سل) استفاده کرد . 


دوم فردی که ابتدای نوازندگی خود را با صدای بم شروع کرده به راحتی میتواند در ادامه صدای دوم را بسازد، زیرا پس از مدتی هنرجو کنترل دمیدن در نی را بدست آورده و به ترتیب و توالی نتهای محدوده ی صوتی بم آشنا شده و صدای دوم را نیز که از نظر ترتیب نتها همانند صدای بم است، با اندکی تمرین و بدون اینکه با فواصل دیگر ترکیب شود، میتواند اجرا کند . 

صدای بم را در حالت نوازندگی دندانی نی باید صدای اصلی محسوب کرد، یعنی صدای پایه ای نی همان بم است و صداهای دیگر از مشتقات بم به حساب میایند. برای روشن شدن مطلب و اینکه بر چه اساس صدای اصلی نی، بم است میتوان صدای انسان را مثال زد . 

صدای طبیعی و اصلی انسان همان صداییست که با آن صحبت میکنیم و حتی در محدوده طبیعی خود آواز می خوانیم. حال اگر سعی کنیم از حد صوتی خود فراتر رویم مجبور میشویم با اندکی تغییر در فرم و استیل صدایی، وارد صدای دیگری شویم که اصطاحاً صدای فالست (folse ) نامگذاری شده است. در نی نیز همین تغییرات را میتوان دید. اگر صدای بم را همانند صدای طبیعی انسان در نظر بگیریم، رجیسترهای دوم و سوم نی همان صداهای غیر طبیعی یا فالست می باشد

 

آموزش نی نوازی    آموزش نی نوازی    آموزش نی نوازی

خرید پستی ۀموزش نی نوازی

 

سفارش پک اورجینال آموزش جامع تصویری" نی "

قیمت پشت جلد مجموعه 17500 تومان است.

پکیج دو DVD اورجینال - به قیمت 17500 تومان

 

در هرکجای کشور که هستید تنها با چند کلیک ساده این محصول را خرید نمایید

و پس از دریافت وجه را به مامور پست بپردازید !


فروشگاه اینترنتی بیتاسل

شماره شناسه اثر:019282-00093-8

2DVD اورجینال به همراه قاب و پکیج اختصاصی

قیمت : 175,000 ریال
  • برچسب ها :
محصولات مرتبط

آشنایی با مشاهیر وحماسه های منظوم ایران واصطلاحات شاهنامه فردوسی


آشنایی با مشاهیر وحماسه های منظوم ایران واصطلاحات شاهنامه فردوسی

قیمت: 7000 تومان

همانگونه که ازنام این پژوهش پیداست این اثر تحقیقی ارزشمندشمارابا مشاهیر ایران درحماسه های منظوم ملی واصطلاحات نامفهوم وسخت این کتابها آشنا می شازد ومعنای روان و ساده برایتان درج می نماید.


دراین پژوهش با تاریخ ایران زمین وتاریخ ادبیات این فرهنگ کهن اشنا خواهید شد.


توصیه می نمایم حتما این پژوهش تحقیقی را دریافت وان رامطالعه نمایید.


می توانید ازان به عنوان پایان نامه تحقیقی نیز استفاده نمایید.


شاهنامه فردوسی ,حمزه نامه, خاوران نامه ,نبرد رستم وسهراب  ,جهانگیرنامه وحماسه های رزمی, اشنایی بااماکن ملی منظومه های ایرانی ازجمله مطالب موجود دراین اثرمی باشد.همچنین برگهای نفیس تصاویری ازشاهنامه که دراین تحقیق استفاده شده هم‌اکنون در موزه آرمیتاژ سن پترزبورگ روسیه نگهداری میشود.

خرید        سوال از فروشنده

تصویرسازی شعر کودک به روش بداهه سازی

عنوان کامل :

تصویرسازی شعر کودک به روش بداهه سازی

تعداد صفحات :

190

دسته :

پایان نامه

چکیده :

کودکان همواره نیروی کار ارزان به شمار می روند،و دستان کوچک بسیاری از آنان با سختی- های کار آشناست. فشار فقر و تنگدستی باعث می شود که برخی خانواده ها، برای تأمین مخارج زندگی،کودکان خود را وادار به کار کنند. کار کودک مسئله ای است که از دیرباز در تمام جوامع بشری وجود داشته و از جنبه های مختلفی به آن نگاه شده است. زمانی که کودک برای کار از خانه خارج می شود، هیچ تضمینی برای حفظ او از آسیب های اجتماعی وجود ندارد، و زندگی این کودک در این حالت، دستخوش تغییرات زیادی میشود. این روند، فرصت تحصیل،آموزش و بازی را از کودکان گرفته وباعث از بین رفتن خلاقیت در او می شود، وآسیب های جدی جسمی و روانی را به همراه دارد.

نقاشی و یا تصویرسازی، وسیله ای است که کودک می تواند به کمک آن، نوعی ارتباط روحی با دیگران برقرار کند. بنا براین می توان از این طریق به روحیات، تمایلات و شخصیت او پی برد.

پژوهش حاضر، به منظور بررسی عواطف و حالات درونی کودکان کار انجام شده و بدین منظور از روش« بداهه سازی» استفاده شده است که می تواند اعماق درونی روح کودک را بیشتر و روشن تر نمایان کند.

بداهه سازی به نسبت روش هایی که تا کنون در این راستا انجام شده است ، روش بسیار مناسب تری به نظر می رسد و می تواند به عنوان روشی جدید برای آزمون های روانشناسی  وروانکاوی مورد استفاده قرار گیرد. 

فهرست مطالب :

پیشگفتار
مقدمه
فصل اول : درآمدی بر بداهه سازی
1-1- هنر چیست؟
1-1-1- هنر در تفکر دینی و عرفانی
1-1-2- هنر از منظر فلاسفه و متفکرین
1-2- هنر مند کیست؟
1-3- دنیای جدید
1-4- خلاقیت
1-4-1- نظریه های مختلف آفرینشگری
1-4-2- شرایط آفرینشگری
1-4-3- آفرینشگر
1-5- خیال
1-6- الهام
1-6-1- الهام ماده خام آفرینشگری
1-7- ناخودآگاه
1-7-1- رویا
1-7-2- نماد
1-7-3- سمبولیسم
1-7-4- ذن
فصل دوم : بداهه سازی
2-1- بداهه سازی چیست؟
2-2- بداهه سازی در هنر
2-2-1- سوابق تاریخی بداهه سازی
فصل سوم : نقاشی کودک
3-1- فرآیند نقاشی کودک
3-1-1- مراحل تکاملی نقاشی کودک
3-2- مراحل رشد ذهنی کودک
3-3- نقاشی کودک از نظر روانشناختی
فصل چهارم : تصویرسازی کودکان کار
4-1- کودکان کار
4-2- مراحل تصویرسازی کودکان کار
4-2-1- انتخاب رنگ
4-2-2- تصویرسازی
4-3- تصویرسازی کودکان معمولی
4-4- تطبیق آثار کودکان کار و کودکان معمولی
نتیجه گیری
فهرست تصاویر
فهرست اعلام
کتابشناسی
گزارش پروژه عملی
تصاویر پروژه عملی


جهت دانلود محصول اینجا کلیک نمایید